הרבה אנשים מתקשים להבדיל בין אלצהיימר לדמנציה? במאמר הנ"ל אעזור לכם להבין מה זה דמנציה ודרך הטיפול בדמנציה. מחלת הדמנציה היא אחת התופעות הקשות בהם יכול אדם להיתקל במהלך חייו המאוחרים, בעיקר כקשיש או אדם מבוגר מאוד ומשמעותה בפשטות: ירידה חדה ביכולת התפקוד הקוגניטיבי של האדם הלוקה בה.

מדובר בתופעה המופיעה בכמה מחלות זקנה ידועות כמו אלצהיימר, שהיא מחלה רצינית אשר פוגעת באופן משמעותי במכלול שלם של תפקודים אצל האדם הלוקה בה, בעיקר בתפקודים קוגניטיביים, מחלה המגיעה כאמור בעיקר בגיל הזקנה, אף על פי שישנם מקרים לא רבים אמנם, של דמנציה בגיל צעיר. עבור חלק מהאנשים התופעה מוכרת גם בשמה העברי, שטיון, כאשר יש עבורה שם נוסף, הקיים בז'רגון הרפואי מקצועי, 'קהיון' מלשון קהות, כשהכוונה לקהות חושים שהיא אחד התסמינים באבחונה.

דמנציה תסמינים – כיצד לאבחן את המחלה

כאמור, אחד התסמינים בדמנציה בגיל צעיר וגם כמבוגרים שנחשב לבולט ביותר הוא ירידה חדה בתפקודים הקוגניטיביים, מנטליים של האדם, אשר מובילים בסופו של דבר לפגיעה ממשמעותית בתפקוד החברתי של האדם הלוקה במחלות הזקנה השונות שדמנציה מאפיינת אותן. יחד עם זאת, אין מדובר בשינוי מצב ההכרה של האדם.

דמנציה סימפטומים מרכזיים

בדרך כלל כאשר אנשים שואלים מה זה דמנציה? הכי קל להסביר להם את זה דרך התסמינים השונים של המחלה, בין הסימפטומים המאפיינים דמנציה ניתן למצוא את ההתדרדרות בזיכרון, איבוד היכולת להקשיב במשך זמן ארוך, וקשיים בהבנה וחשיבה קוהרנטית וצלולה מצבו המנטלי של האדם הלוקה בתופעה יכול להשפיע על מצב רוחו ואף על תכונות אופי מסוימות, כמו גם אופי התנהגותו בחברה, יכולת שיפוט וכדומה. ישנם כמה סוגי דמנציה, שיטיון, ביניהם דמנציה המגיעה ממחלת האלצהיימר, דמנציה ווסקולרית ואחרות, בשל כך דרך הטיפול בדמנציה משתנה מסוג לסוג. כל הסוגים הללו מאופיינים בירידה בשלבים הדרגתיים שונים של התפקוד החברתי, ופגיעה ביכולת הקיום הבסיסית, התעסוקתית וכדומה כתוצאה מאי יכולת לתפקד בצורה הנחשבת רגילה או סטנדרטית.

דמנציה טיפול – חשיבות האבחון המוקדם

על אף היותה תופעה קשה אשר עדיין לא מצאו לה פתרון או תרופה חד משמעית לתסמינים של הדמנציה בגיל צעיר ואצל מבוגרים. נמצא במחקרים ובניסיונות טיפול בדמנציה במהלך השנים, שאבחון מוקדם של התופעה יכול לעצור את ההתדרדרות באופן כזה שעד 15% מאלו שהתופעה אובחנה אצלם בשלב מוקדם, טרם ההתדרדרות במצב וטרם הגעתם למצב בלתי הפיך, יכלו להמשיך במצבם ללא ירידה נוספת בתפקוד תודות לטיפול המסוים הקיים עבור דמנציה.
אין ספק שעם התפתחות היכולת הרפואית והתקדמות הטכנולוגיה, קיים סיכוי יותר מסביר שגם מחלות כגון אלצהיימר ומחלות קשות אחרות, שפעם נחשבו כמחלות חשוכות מרפא, יימצא להן פתרון ותרופה.
אך עבור אלו הלוקים בסימפטומים של דמנציה במיוחד בגיל צעיר, ולא פחות, בני משפחותיהם המלווים אותם ואף חווים את הירידה בתפקודם ואולי אף סובלים לפחות כמוהם מהמצב, יש חשיבות מכרעת להקצאת משאבים כלכליים למחקרים נוספים ולפיתוח כלים מדעיים נוספים שיביאו למציאת פתרון מהיר ככל שניתן לתופעה זו, ורצוי כמה שיותר מהר.

דמנציה בגיל צעיר

Ready to Buy this theme? This is call to action area

Joeby is a simple clean and modern PSD template for corporate/agency, business and portfolio sites. All layers are grouped and well organized - so it’s easy to modify.

Buy It Now