בשנים האחרונות אנו פוגשים יותר ויותר מקרים של אלצהיימר גיל צעיר – הזיכרון בוגד בנו כבר בגיל צעיר. תחת הקטגוריה אלצהיימר בגיל צעיר נכללים מקרים בהם המחלה מופיעה לפני גיל 65, ישנם מקרים בודדים (פחות מ-2% מהמקרים) מהם מחלת האלצהיימר וסימנים שונים מופיעים בגיל 30 או 40. המודעות העולה בציבור לסימפטומים ראשונים של אלצהיימר היא שמאפשרת אבחון מוקדם המאפשר קבלת טיפול לשיפור זיכרון שנעשה באמצעות תרגילים לשיפור הזיכרון בשלבים מוקדמים של המחלה ובעיקר, קבלת תמיכה מתאימה וייעוץ פסיכולוגי.

קשיים לכל אורך הדרך
הכול מסכימים כי התמודדות עם סימפטומים של אלצהיימר בכל גיל אינה פשוטה, כאשר המחלה מופיעה בגיל צעיר יחסית ההתמודדות מורכבת יותר. המשפחה מתקשה להתמודד עם ההידרדרות הקוגניטיבית של הורה הממלא מזה שנים רבות תפקיד מרכזי בהובלת המשפחה. כדאי לדעת כי גילוי מוקדם חיוני למתן טיפול לעיכוב ההידרדרות בזיכרון במידת האפשר, היום כל בן להורה מבוגר וגם לא כל כך מבוגר מתבקש להכיר סימפטומים של אלצהיימר בגיל צעיר ולעקוב אחר סימנים כל ירידה ביכולת הקוגניטיבית.

אלצהיימר סימנים בגיל צעיר

הרפואה המודרנית אינה מסוגלת גם היום להצביע על הגורמים הישירים להתפתחות המחלה, מומחים בכל רחבי העולם עוסקים במחקר בתחום מתוך מטרה להבין את הגורמים לאלצהיימר ותסמיניו ולמצוא כך תרופה למחלה הקשה.
חשוב לציין כי גנטיקה ממלאת תפקיד חשוב בסיכויים להתפתחות המחלה, ישנם 3 גנים אחראים להתפרצות של אלצהיימר בגיל צעיר כאשר הגנים האלו תורשתיים. במשפחות בהן ישנה נטייה גנטית לאלצהיימר יש לעקוב אחר הסימנים ולהיות ערים לסימנים ראשונים של אלצהיימר בגיל צעיר בקרב נשים וגברים במשפחה.

איך מזהים אלצהיימר בגיל צעיר?

אלצהיימר תסמינים ראשונים באים לידי ביטוי בפגיעה ביכולת הזיכרון לטווח הקצר, אם האדם אינו זוכר מה נאמר לו לפני מספר דקות, אינו זוכר פגישות שקבע ואינו מסוגל לזכור מה אכל לארוחת צהריים, זה הזמן לגשת לאבחון של אלצהיימר בגיל הצעיר. קיימים מספר סימנים לאלצהיימר מעוררי דאגה הם קושי בהתמצאות בזמן ומקום באזורים מוכרים, קושי בזיהוי של מכרים. עם התקדמות המחלה יופיעו סימפטומים נוספים של אלצהיימר, כמו קשיים בביצוע פעולות יומיומיות, קושי בהתנהלות פיננסית ופגיעה משמעותית ביכולת לתפקד בצורה עצמאית.

אלצהיימר סימנים

Ready to Buy this theme? This is call to action area

Joeby is a simple clean and modern PSD template for corporate/agency, business and portfolio sites. All layers are grouped and well organized - so it’s easy to modify.

Buy It Now